No, udio Samsunga pada dok Xiaomi koji grabi prema naprijed ima 23,6 posto tržišta. Ono što je zanimljivo jest da Samsung u odnosu na isto razdoblje 2020. godine lagano gubi udjele na tržištu, dok je Xiaomi povećao prodaju za 51 posto. Podaci su to ugledne kuće Counterpoint.
Ipak, trendovi u četvrtom i završnom kvartalu godine bit će pod jakim utjecajem i pandemije i nestašice čipova, koja je već utjecala na pad ukupnih isporuka pametnih mobitela u odnosu na drugo tromjesečje godine. Situaciju će zanimljivom učiniti i novi modeli pametnih mobitela, koji privlače mlađe kupce bolje kupovne moći kakvih na europskom tlu ima podosta.
![](https://www.5g.hr/wp-content/uploads/sites/3/2021/11/samsung.jpg)
Naime, Apple je podsjetimo, na tržište pustio iPhone 13 tek krajem trećeg kvartala pa će se prodaja tog hit modela osjetiti tek do kraja prosinca. Zasad je Apple na trećem mjestu s 22 posto tržišta i po svemu je moguće da ga novi model mobitela pogura na drugo mjesto i izgura Xiaomi. Stručnjaci čak najavljuju da bi Apple u Europi u iduća tri mjeseca mogao realizirati rekordne rezultate.
Samsung pak ima asa u rukavu u Galaxy Z Flip 3 modelu, koji je iznimno popularan u Zapadnoj Europi. Xiaomi nema ultra novi model, ali su postojeći modeli na tržištu jako popularni među mladim korisnicima i rast Xiaomija je stabilan i snažan.
Tržište je zanimljivo i na pozicijama izvan vodeće trojke jer u donjem domu bilježimo jak rast prodaje Realme mobitela. Zasad imaju minoran udio tržišta, ali im je prodaja rasla 160 posto u godinu dana, a popularni su u Rusiji, Španjolskoj i Italiji. Nekadašnji prvaci i vrlo popularni proizvođači Nokia i Motorola nisu bacili koplje u vatru jer, iako bilježe rast prodaje, s jedva jedan posto tržišnog udjela više nisu ozbiljni igrači. Najveći pad bilježi nekadašnja zvijezda scene Huawei koji je u godini za nama na europskom tržištu ostvario pad prodaje od nevjerojatnih 94 posto naravno zahvaljujući sankcijama i optužbama za špijunažu, koje su uzrokovale nepovjerenje korisnika.