JAČANJE TRENDA

Roboti preuzimaju dostavu u Kini? Kažu da ljude žele poštedjeti „dosadnog posla”

Autor: Marina Šunjerga
event 17.10.2021.
Foto: Shutterstock

Automatizacija, robotizacija i zamjena ljudskog rada onim robotskim nije novost već se događa posljednjih stotinjak godina, a intenzivirana je posljednjih 30 godina.

Internetizacijom svijeta i povezivanjem uređaja automati i strojevi sve su sofisticiraniji i preuzimaju sve veći dio posla od ljudskih radnika, a razvojem u idućih dvadeset godina taj će trend značajno ubrzati. Za one koji se boje robotizacije zbog gubitka radnih mjesta dovoljno je reći da danas radi više ljudi nego prije pedeset godina, ali rade na boljim i manje radno intenzivnim poslovima, koji su uz to i bolje plaćeni.

Već smo pisali da budućnost dostave podrazumijeva korištenje dronova za kraće dostave, uz preduvjet 5G mreže, a sada u Kini vidimo i paralelan trend kojeg su prigrlile najveće svjetske kompanije za e-trgovinu poput Alibabe, Meituana i JD.coma, najavljujući slanje tisuća robota na ulice kako bi obavljali dostavu umjesto ljudi.

Iduće godine imat će oko 2000 robota, što je otprilike četiri puta više nego sad, kažu njihovi direktori ohrabreni činjenicom da se troškovi izrade robota smanjuju. Alibaba pak najavljuje da će imati bar 10.000 robota u roku od tri godine. Naime, zbog nižih cijena lidar senzora, koji pomažu u mjerenju udaljenosti i 3D prikaza slika oko robota, i cijena robota pada pa sada robot košta manje od 40.000 dolara, a do 2025. godine trebao bi stajati manje oko 30.000 dolara. Padaju i cijene izrade samostalnog dostavnog vozila koje sada stoji manje od 94.000 dolara.

Treba istaknuti i da se roboti obično koriste za isporuku proizvoda manje podložnih vremenu trajanja, što se ne odnosi na dostavu hrane, no tehnološke kompanije još od 2013. istražuju mogućnost korištenja bespilotnih letjelica ili robota nalik kutijama na kotačima upravo za taj dio dostava.

S druge strane roboti su jako dobri za snižavanje troškova isporuke od transportnog centra do krajnje destinacije. Istraživači sa Sveučilišta u Michiganu su utvrdili da bi potpuno ili djelomično automatizirana robotska vozila mogla smanjiti troškove dostave za 10 do 40 posto u gradovima. Alibabin mehanički dostavljač, primjerice je u devet mjeseci godine, isporučio više od milijun narudžbi za više od 200.000 potrošača.

Kineski znanstvenici tvrde da uvode robote ne samo da povećaju efikasnost već da bi ljude poštedjeli najdosadnijeg dijela posla.

Milijuni dostavljača i kurira i dalje u Kini isporučuju pakete za naknadu manju od 3 juana (0,47 američkih dolara), a kineske vlasti morale su tvrtkama naložiti da osiguraju pauzu za odmor dostavljačima. I dalje su zapravo u prednosti pred robotima jer se roboti ne mogu uspeti stepenicama, a istodobno je njihovo korištenje dopušteno samo na određenim područjima, poput stambenih naselja i školskih kampusa zbog ograničenja brzine i uvjeta na cestama.

Komentari

Zainteresirani ste za jedan od treninga?

Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!

Markoja d.o.o.
Sjedište:
Selska cesta 93
OIB: 10585552225

    Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!



    Sve vijesti

    Podržava