DIGITALNI CERTIFIKATI

Prodaja NFT-a skočila na 25 milijardi dolara u 2021.

Autor: Marina Šunjerga
event 03.02.2022.
Foto: Shutterstock

Ovih je dana bečki muzej Belvedere najavio da će kupcima ponuditi NFT jedne od najpoznatijih slika na svijetu, slavni “Poljubac” Gustava Klimta. Djelo je to koje je odavno ušlo u domove građana svijeta na posterima, reprodukcijama, šalicama, tanjurima, lampama, a o njegovoj općoj prihvaćenosti govori i činjenica da je na rastućem NFT tržištu Klimtovo djelo već zabilježilo veliki interes.

Bečani će prodati ukupno deset tisuća NFT-ova “Poljupca”, a svaki će od njih stajati 1850 eura pa bi se trebalo prikupiti ukupno 18,5 milijuna eura za bečki muzej.

Pojasnimo, NFT-ovi odnosno nezamjenjivi tokeni su digitalni certifikati autentičnosti i vlasništva koji se mogu ugraditi u umjetnička djela, kolekcionarske predmete, glazbu itd. Namijenjeni su dokazivanju da se radi o digitalnom originalu i njima se već trguje godinama, no prošle je godine zabilježena prava eksplozija tržišta. Volumen prodaje na NFT tržištu narastao je na gotovo 25 milijardi dolara, a najskuplja ikona postigla je cijenu od gotovo 70 milijuna dolara. U ožujku 2021. godine tako je digitalni umjetnik Mike Winkelmann, poznat kao Beeple, prodao tokenizirano umjetničko djelo “Svakodnevni – Prvih 5000 dana” za 69,3 milijuna dolara te ušao u klub najvrjednijih živućih umjetnika na svijetu.

Analitičari već sada prognoziraju da će NFT imati veću prodaju nego tržište stvarnih umjetnina, a za pravo im daje činjenica da je u 2020. godini tržište imalo svega 100 milijuna dolara prometa. Broj korisnika je također enormno porastao a broj jedinstvenih aktivnih novčanika koji sudjeluju u NFT-ovima na dnevnoj bazi porastao je s 5.000 na početku godine na oko 140.000 na kraju godine.

Novom dobu i trendovima prilagodile su se najveće aukcijske kuće, kao i spomenuti bečki muzej, pa se u svijetu prodaje umjetničkih djela već nekoliko godina prihvaćaju kriptovalute za plaćanje. Nisu se jedini ukrcali na vlak digitalne ekonomije već su to prije svih učinile i velike modne kuće pa su tako Gucci, D&G i Burberry predstavili svoje prve virtualne nosive uređaje. Kartična kuća VISA kupila je jednu od 10.000 slika veličine 24×24 piksela kolekcije CryptoPunks NFT, učvrstivši svoj status blue chipa, a Nike je otišao toliko daleko da je nabavio virtualne tenisice.
Popularnosti NFT-a pridonijela je gamerska industrija kao i najava razvoja Metaverzuma. Tako su igre temeljene na blockchainu ili takozvani GameFi brzo prikupile više korisnika nego njihovi konkurenti, uslijed čega su ulagači s tržišta rizičnog kapitala u njih uložili oko 4 milijarde dolara kapitala.

Nakon što je pak Mark Zuckerberg predstavio Metaverzum narasla je vrijednost svih projekata koji su za njega vezani. Blockchain virtualni svjetovi kao što su The Sandbox i Decentraland generirali su više od 500 milijuna dolara u volumenu trgovanja i dosegnuli tržišnu kapitalizaciju od 3,6 milijardi dolara.

Veliki utjecaj imale su slavne osobe koje su i kupovale NFT-ove i nudile vlastite platforme za digitalno kolekcionarstvo. Primjer su Paris Hilton i Eminem, koji su svoje brojne fanove privukli novom tržištu.

Komentari

Zainteresirani ste za jedan od treninga?

Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!

Markoja d.o.o.
Selska cesta 93
OIB: 10585552225

    Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!



    Sve vijesti

    Podržava