ONLINE MODNA PRODAJA

U Hrvatskoj se lani online prodalo 2,7 milijardi kuna vrijedne obuće i odjeće

Autor: Redakcija
event 09.03.2022.
Foto: Shutterstock

Online prodaja u modnom segmentu u Hrvatskoj lani je narasla za 24,9 posto, pokazao je „Pregled godine“, redovito istraživanje, koje GLAMI provodi na svim tržištima, otkrivajući dinamiku rasta i identificirajući glavne trendove koji će utjecati na industriju u budućnosti.

Rast online prodaje u protekloj godini utjecao je  i na povećanje udjela u ukupnom modnom tržištu za 23,25 posto te je putem interneta ostvaren ukupni prihod od 2,67 milijardi kuna. S druge strane, offline, odnosno kupovina u fizičkim trgovinama, u istom je razdoblju zabilježila pad od 1,12 posto. I tekuće godine očekuje se rast popularnosti online kupnje pa se očekuje da će ukupni prihod od prodaje digitalnim kanalima u Hrvatskoj narasti na gotovo tri milijarde kuna dok će ukupno modno tržište u Hrvatskoj imati 12,65 milijardi kuna prometa.

S obzirom na to da je jedan od glavnih imperativa globalnog lockdowna bila digitalizacija poslovanja, brojni su fizički trgovci u cilju zadržavanja konkurentnosti prilagodili svoje poslovanje, odnosno preselili ga na internet. Uz to, generalnom rastu e-trgovine dodatno su pridonijele zabrane koje su u pandemijskim mjesecima vrijedile za fizičke trgovine, poput ograničenog broja kupaca.

Kako bi ostali konkurentni i ispunili očekivanja sve zahtjevnijih kupaca, e-trgovci moraju slijediti e-commerce trendove. Neki od trendova koji su obilježili prošlu godinu, a bit će prisutni i u ovoj su hiper-personalizirana komunikacija i livestream kupovina. Hiper-personalizirana komunikacija podrazumijeva prilagodbu internetske trgovine ponašanjima i preferencijama pojedinog e-kupca, dok livestream kupovina podrazumijeva promociju proizvoda od strane influencera ili poznate osobe putem prenošenja videa uživo na društvenim mrežama i mogućnost paralelne kupnje proizvoda koji se promovira.

Prema istraživanju koje je GLAMI proveo među svojim partnerima, prošla je godina bila obilježena povećanjem cijena oglašavanja i troškova dostave, rastom konkurencije te manjom profitnom maržom, koja je rezultat čestih sniženja. Osim toga, svojevrsni izazov za trgovce predstavljala je i nesigurnost kupaca oko dijeljenja svojih podataka, zbog čega su se tvrtke nerijetko susretale s neučinkovitim oglašavanjem, odnosno neefektivnim digitalnim marketingom.

U tekućoj poslovnoj godini će se, kaže se u izvješću, trgovci morati nositi s jačanjem konkurencije, većim troškovima oglašavanja, ali i poteškoćama u transportu i proizvodnji te rastućim troškovima pod utjecajem inflacije.

Inflacija je jedan od glavnih izazova, s kojima se tržište suočavalo i u protekloj godini. Prosječna vrijednost narudžbe u modnom e-commerceu porasla je u prosjeku za 1,9 posto u odnosu na 2020. godinu. Ipak, u zadnjem kvartalu godine inflacija je cijene povećala za 4,6 posto u odnosu na godinu prije. Samo u prosincu 2021. potrošačke cijene porasle su za 5,5 posto u odnosu na prosinac u 2020. godini. Očekuje se da će inflacija ostati visoka i ove godine jer većina e-commerce igrača planira povećanje cijena.

Komentari

Zainteresirani ste za jedan od treninga?

Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!

Markoja d.o.o.
Sjedište:
Selska cesta 93
OIB: 10585552225

    Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!



    Sve vijesti

    Podržava