AKTUALNO

Stiže poskupljenje mobilnih usluga u Hrvatskoj

Autor: Redakcija
event 03.06.2022.
Foto: Shutterstock

Teleoperateri najavljuju poskupljenje svojih usluga od prvog srpnja, opravdavajući povećanje cijena poskupljenjem troškova struje i sirovina.

Hrvatski Telekom, A1 Hrvatska i Telemach Hrvatska, glavni telekom operatori koji posluju u Hrvatskoj, odlučili su od 1. srpnja povećati cijene određenih segmenata svojih usluga. Kako sada stvari stoje, riječ je prvenstveno o mobilnim uslugama.

Ova odluka bila je samo pitanje vremena jer se čelni ljudi operatora već neko vrijeme – na raznim konferencijama i panelima na kojima su telekomi predstavljali dostignuća moderne tehnologije, poput nove generacije mobilnih 5G mreža ili pak metaverzuma koji će tek uslijediti – žale na inflacijske pritiske koji ih pogađaju, naročito na sve veću cijenu električne energije.

Budući da konkurencija postoji, tržište jest regulirano, a važna je i zaštita potrošača, telekomi nisu u poziciji da se igraju s korisnicima i njihovim povjerenjem. Stoga u slučaju poskupljenja tarife ili uvođenja novih naknada, obično nude dodatak u obliku nove usluge ili povećanog podatkovnog prometa, dok korisnicima uvijek ostavljaju mogućnost raskida pretplatničkog ugovora.

Tako su sada svi operatori prijavili povećanje cijena neke svoje usluge HAKOM-u. Državni regulator naglašava da nema pravo utjecati na maloprodajne cijene usluga u mobilnim mrežama: „Svaki mobilni operator cijene određuje zasebno, u skladu sa svojom poslovnom politikom, a visina cijena stvar je poslovne odluke svakog od njih. Poskupljenje je moguće jer je to poslovna odluka operatora i/ili zbog uvođenja dodatnog prometa unutar tarife ili uvođenja/izmjene usluge.”

Korisnicima preostaje da pomno prouče cijene i ono što se sada za njih dobiva, piše novinarka Večernjeg lista Tanja Ivančić.

Primjerice, korisnici A1 Homebox usluge dobili su obavijest o povećanju cijene usluge za 20 kuna. Opravdavaju to poboljšanjem usluge i stabilnijim internetom u većoj količini. Navedena poboljšanja, kažu iz A1, zahtijevaju povećanje ulaganja, a zbog situacije na tržištu i poskupljenja energenata, dodatno se povećavaju troškovi poslovanja te je povećanje cijena, nažalost, u ovom slučaju bilo neizbježno. U poruci stoji kako korisnik ima pravo na raskid ugovora bez naknade do 30. lipnja 2022. godine.

Od početka srpnja Telemach diže cijene mobilnih pretplatničkih paketa koje su bile dostupne za aktivaciju od ožujka 2021. godine. Navode da u zadnje dvije godine nisu mijenjali cijene usprkos tržišnim poremećajima uzrokovanim pandemijom i zatvaranjem gospodarstva, ali „od 1. srpnja 2022., naši najprodavaniji mobilni paketi obogaćuju ponudu novim uslugama te povećavaju iznos mjesečnih naknada u rasponu 3-8 kn (s PDV-om). Svi ostali mobilni paketi, kao i paketi mobilnog interneta, također povećavaju iznos naknada u istom rasponu. Prosječna stopa povećanja naknada tako je 3,95 posto, značajno ispod stope inflacije, čime nastavljamo omogućavati sadržajno i cjenovno najizdašniju ponudu na tržištu.”

Kako je doznala HINA, Hrvatski Telekom je s obzirom na ekonomska kretanja od 1. lipnja napravio manje cjenovne izmjene u portfelju mobilnih usluga, a korisnicima su istodobno omogućili više gigabajta podatkovnog prometa kao i pristup 5G mreži u svim novim tarifama za privatne korisnike. Iz HT-a, međutim, ne iznose za koliko je porasla cijena tih mobilnih usluga, nego upućuju na svoje web stranice gdje se to može provjeriti.

Ostaje za vidjeti koje će točno usluge i koliko poskupjeti kod kojeg operatera, uzimajući u obzir trenutne cijene i sadašnje razlike u cijenama među telekomima. 

Komentari

Zainteresirani ste za jedan od treninga?

Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!

Markoja d.o.o.
Sjedište:
Selska cesta 93
OIB: 10585552225

    Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!



    Sve vijesti

    Podržava