TRENDOVI U KUPNJI

Online kupci žele automatsku personaliziranu ponudu

Autor: Redakcija
event 20.05.2021.
Foto: Shutterstock

Odlazak u shopping, proučavanje ponude po trgovinama i plaćanje gotovinom za veliki su broj kupaca u svijetu stvar prošlosti, ali klasična trgovina daleko je od umiranja.

Prema globalnim podacima svaka peta kupnja obavi se na online kanalima, ali rapidan rast transakcija sugerira da bi se za desetak godina online trgovina volumenom mogla izjednačiti s fizičkom kupovinom. Međutim, da bi privukli online kupce trgovci će morati ponuditi nove digitalne usluge, pokazalo je godišnje izvješće „The Future Shopper Report 2020“.

Naime, čak 65 posto ispitanika u ovom istraživanju inzistira na digitalnim uslugama i to prvenstveno kroz personalizaciju kupnje. Potrošači tako od trgovaca zahtijevaju poznavanje njihovih kupovnih navika i želja, a kao dobru bazu navode društvene mreže. Naime, čak 82 posto milenijalaca kupit će odmah proizvod koji im se sviđa, pokazujući svoju impulzivnu stranu, koja pogoduje napretku direktne kupnje putem društvenih mreža.

Korištenje softvera za prepoznavanja lica budućnost je personalizirane kupnje. Bazira se na kreiranju profila kupca s podacima o njegovim potrošačkim navikama i proizvodima koje voli, a sam se profil aktivira prepoznavanjem lica.
Sve više kupaca želi i glasovnog asistenta koji umjesto kupca stavlja artikle koje kupac želi kupiti u košaricu te pritom nudi osnovne podatke o proizvodu. Tu je uslugu već koristilo 27 posto kupaca diljem SAD-a i Europe i žele je nastaviti koristiti.

RFID (Radio Frequency Identification) tehnologija poznata je i u Hrvatskoj. Zahvaljujući jedinstvenim kodovima na svakom proizvodu, prilikom dolaska sa skladišta u trgovinu, proizvod se skenira i povezuje s uređajem kao što je pametni telefon na kojemu je moguće vidjeti status i količinu proizvoda u trgovini. Kada proizvod dođe do blagajne, prodavač kroz sustav provede kupnju i automatski ažurira novo stanje u skladištu, koje postaje vidljivo i onima koji kupuju putem weba ili aplikacije. Naime, osim cijene i atraktivnosti samog proizvoda za kupce je jako bitna dostupnost proizvoda na zalihama i brzina isporuke. U Njemačkoj tako u prosjeku kupci čekaju na dostavu svega 2,5 dana, ali ipak drže da bi se ta isporuka mogla i ubrzati.

I dok se kupnja bankarskih i financijskih usluga sve više prebacuje na online platforme, kupnja namirnica tradicionalno se obavlja u trgovinama. Čak 40 posto kupaca nikada nije kupilo namirnice online kanalom, ali to ne znači da su kupci u ovom sektoru manje zahtjevni po pitanju unaprjeđenja usluga. Tako njih tri četvrtine sudjeluju u programima vjernosti, a željeli bi bolju analizu njihovih navika i ponudu te akcije bazirane na njihovim preferencijama.

Komentari

Zainteresirani ste za jedan od treninga?

Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!

Markoja d.o.o.
Sjedište:
Selska cesta 93
OIB: 10585552225

    Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!



    Sve vijesti

    Podržava