HRVATSKO TRŽIŠTE

Najprodavaniji brendovi mobitela u 2021. godini

Autor: Marina Šunjerga
event 28.03.2022.
Foto: Shutterstock

U vrlo dinamičnom tržištu mobilnih uređaja, najprodavaniji pametni telefoni u Hrvatskoj u godini za nama bili su oni iz kuće Samsung. Samsung je uvjerljivi lider na domaćem tržištu. Slijedi ga Xiaomi, koji je imao sjajne rezultate u 2021. godini, ali nije uspio svrgnuti Samsung s trona.

Unatoč novim modelima i marketingu, Apple ostaje daleko za dvojcem na tronu.

Ove tri kompanije su u vrhu i na globalnom tržištu, pri čemu Apple ima znatno bolju prodaju u svijetu nego kod nas. Podaci o prodaji kažu i da Realme, manje poznati brand, polako osvaja tržište i da ga voli sve više potrošača u Hrvatskoj. Iako je njegov udio na tržištu i dalje skroman, stope rasta prodaje su fantastične pa je i to brend na kojeg treba obratiti pažnju.

Prošla godina je u Hrvatskoj obilježena oscilacijama u prodaji. Naime, u prva dva kvartala godine i volumen i vrijednost prodaje pametnih telefona rasla je po respektabilnim stopama. U drugom tromjesečju godine tako je prodano 35,6 posto više mobitela u Hrvatskoj nego u godini ranije, a tim je prodajama ostvaren promet veći za 54 posto. To nije ni čudno kada se zna da je to razdoblje od travnja do kraja lipnja, a u tim su mjesecima u 2020. godini u Hrvatskoj na snazi bile stoge protupandemijske mjere.

Apple proda tek svaki osmi mobitel u Hrvatskoj

Hrvati puno troše na IT opremu pa se tako po glavi stanovnika u godini dana potroši više od 9000 kuna. Naravno, taj trošak generiraju više velike tvrtke nego prosječan građanin, ali ako vidimo da u svakom pojedinačnom kvartalu ključni dio tržišta mobilnih telefona drži Samsung, koji je ipak u premium segmentu tržišta, možemo zaključiti da i građani vole izdvojiti više novca za IT usluge i proizvode.

Samsung i Xiaomi su u utrci sva četiri tromjesečja prošle godine, ali u cijelom navedenom periodu, po podacima IDC-a, Samsung u Hrvatskoj vodi. Najbliže mu je Xiaomi bio u prvom tromjesečju 2021. godine kada je Samsung prodao 40 posto, a Xiaomi 32 posto svih mobitela u Hrvatskoj. U ostatku godine razlika se povećava i Samsung prodaje više od 45 posto mobitela po kvartalu, a Xiaomi oko 30 posto svih prodanih pametnih telefona. U prosjeku u godini Samsung je držao nešto manje od 45 posto tržišta, a Xiaomi oko 27 posto.

Apple im nije za petama. U prva tri kvartala nije prodao niti svaki deseti mobitel u Hrvatskoj, ali je u četvrtom tromjesečju prodaja skočila pa je Apple držao tržišni udjel od 12 posto. To se može povezati i s plasmanom novih modela na hrvatsko tržište.

Brend Realme treba imati na umu jer, iako su lani držali manje od tri posto tržišta, njihova prodaja raste, pa su u odnosu na prvi kvartal, kada nisu imali ni dva posto tržišta, u četvrtom kvartalu udvostručili prodaju i zauzeli 3,8 posto ukupnog hrvatskog tržišta.

U Hrvatskoj se uglavnom kupuju Android uređaji, koje koristi više od 85 posto korisnika, a puno manje mobiteli s iOS sustavom, koji čine manje od 13 posto tržišta.

Komentari

Zainteresirani ste za jedan od treninga?

Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!

Markoja d.o.o.
Selska cesta 93
OIB: 10585552225

    Ispunite prijavu i javit ćemo Vam se u najkraćem mogućem roku!



    Sve vijesti

    Podržava